Translate

21 srpna 2021

O prázdninách

Prázdniny se nám chýlí ke konci, na počasí si nemůžeme stěžovat, sluníčko hřálo a stále ještě hřeje, na zahradách přibyly bazény a různí organizátoři konečně mohli uspořádat svoje rok odložené populární akce. Mně stačí pěkné počasí a kousek zachovalé přírody, třeba  jenom zahrádka, kopečky, kytičky, motýlci a jsem nadmíru spokojená. Davy a hluk nemusím.


Naše krásné Beskydy

Letos nějaká poznávací dovolená nepřipadala v úvahu, proto jsem uvítala pozvání na jakýkoliv jednodenní výlet po okolí. A tak jsme jednoho pěkného dne v červenci se synem a jeho rodinou vyjeli na hory. Jejich pejsek Danny nesměl chybět. Jenomže jeho malé nožičky desetikilometrovou cestu špatně snášely, proto jsme ho museli chvilkami nést.


Cílem naší cesty byl Ondřejník. Tady jsme si odpočinuli, posilnili se a udělali jsme pár snímků.


Teď nás čekala cesta zpět  na Opálenou, kde jsme nechali auto. 




Den, jako vymalovaný, co chybí ke štěstí?


A jsme téměř u cíle, pod námi je Chata Opálená  s lyžařským areálem a pod ním obec Čeladná.




Kolem chaty uvidíte dřevěné sochy v nadživotní velikosti. Je to portáš se svou ženou a dětmi. Každoročně se tu pořádají slavnosti na počest portášů - strážců hor. 


Ještě jeden motýlek na lopuchu a jede se domů na kafe. 
























13 komentářů:

  1. Díky za krásnou krajinu, kde jsem byla před půl stoletím a tenkrát s celou rodinou. Občas jsme se tam i zatoulali, když jsme se vraceli z Ostravy domů služebně, protože kolega odtud pocházel. Je to kraj na který se nezapomíná. Zcela se mi vyrojily vzpomínky na ten čas. A že byly hluboko. Nádherné fotečky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, díky za návštěvu. Všude u nás je krásně. Člověk si rád zavzpomíná, ale často na něj padne i smutek. Měj se pěkně.

      Vymazat
  2. Helenko,takové výlety vám přávidím. My už jen tak kousek pod horami, protože vyjet nahoru autem je pro mě dosti problém, nemám z toho dobrý pocit. Když to nemohu vyšlápnout raději chodím pod horami. Naposledy jsem byla na Ondřejníku opravdu autem se známými a byl to pro mě horor. Lanovka mě nevadí ale serpentiny a stoupání do kopce po nevalné cestě je hrůza. Už jsem říkala manželovi, že si přeji k sedmdesátinám vyjet na Lysou horu autobusem, ne aby je napadlo vyběhat povolení autem. To bych asi neměla prazádnou radost. Naštěstí sedmdesátiny jsou ještě v nedohlednu a doufám, jak manžel tak vnuk na toto mé přání nepředložene vyřčené zapomenou 😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti i pro mne je už chůze často problém, ale když si vezmu hůlky samochodky, zvládnu i nemožné až se sama divím. Že bychom tu cestu na Lysou potom podnikly společně? Mám dojem, že je tam jenom měsíc rozdíl. A nestraš s tou číslicí! Hlavně zdraví!

      Vymazat
  3. Ještě dodám, že mě manžel z legrace nabízel let balónem. Hrůza hrůza, hned jsem odmítla 🙄😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Balon ne, známý prohlásil, že je tam nahoře zima a já potřebuji zasklený výhled, jako v letadle. Dívat se do volné přírody z takové výšky bych asi nepřežila, celou cestu bych seděla na podlaze.

      Vymazat
  4. Helenko, hezký výlet s rodinou. A ta krajina, tam musí být tak krásně...Moc se mi to líbí, z fotek dýchá pohoda. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Výlet je to hezký a dobrý je ten, kdo tam vyšlápne. Ty sochy - portáš a spol. neznám. Sama ale do takových hor nechoď. ☺

    OdpovědětVymazat
  6. To jste měli krásný výlet. Zdravím vás všechny a těším se, že se uvidíme!

    OdpovědětVymazat
  7. Měli jste nádherné počasí, a tak jste si to mohli pěkně užít.

    OdpovědětVymazat
  8. Fredy Kruger

    " Kam běžíš ??"
    vykřikla manželka krátce .....
    " Neser!" ( to už se ozývá v dálce )

    " Od rána pobíhám ve blízkém lese,
    od paseky, jdu ku pasece,
    že si tam chytím motýla !

    ..... až do večera tam pobíhám !!
    I kdybych jen jednoho polapil... vskutku ...
    jest to jako prd do žaludku !

    Že najím se ? s tím jsem se rozloučil v duchu !
    Jdu domů !!!

    .... tu najednou na lopuchu
    je tučný motýl !
    Jak hloupý jsa !
    .... tu spousta jich !... já chodil do lesa !

    Ten lopuch , jest pro ně magnetem !

    ... tu motýl ! tu další !... zas támhle ten !"

    " Kam zmizels´ ?? já hledám tě celý den !"
    ( tak žena na Zdenála vybafne )

    " Máňo ! jsem k prasknutí najeden !"
    ( řve Zdenál ) : " Béž domů, stav na kafe !!"

    V noci se dali do chrápání,
    Zdenál usnul na rameni Máni,
    tak chrápali celou noc, do doby ranní !

    " Vstávej !" vzrušený zazněl hlas Máni :
    " Motýli mají tam zasedání !

    na lopuchách už hemží se !"

    ... již manželé s pytlem plíží se !!"



    OdpovědětVymazat
  9. Krásný výlet.Byla jsem tam před mnoha a mnoha lety se svými dětmi.
    Přeji krásný víken celé rodině ☺

    OdpovědětVymazat
  10. Motýl na závěr - to moc krásná tečka za letošními prázdninami.

    OdpovědětVymazat

Máme rádi zvířata

Nastřádala jsem nějaké zvířecí fotky, tak se podíváme, co je u nás nového. Snacha mi ostříhala můj motýlí keř "na ježka". Byla jse...