Translate

25 května 2021

Jarní Hukvaldy



Každoročně, když kvetou kaštany a pokud je to jenom možné, navštívím hukvaldskou oboru, abych se pokochala jejich krásou. Toto není můj první článek o Hukvaldech, známých především jako rodiště  hudebního skladatele Leoše Janáčka. Je tu také hrad Hukvaldy a nádherná hukvaldská obora, oáza klidu a pohody. Návštěva ovšem nesmí probíhat o víkendech a svátcích, to je tu přelidněno a nevlídno.

Minulý pátek mimořádně vysvitlo sluníčko a plánovaný výlet se mohl uskutečnit. S kamarádkami z naší turistické skupinky jsme opět kontaktu a snažíme se každý týden alespoň někam vyrazit. Tentokrát to byly Hukvaldy. Máme to kousek.

 Když vystoupíte z autobusu nebo z auta, projdete kolem roztomilých hospůdek a obchůdků, jejichž majitelé  provádějí rok od roku nějaké vylepšení. Jdete pěkně do kopečka, kolem místního kostelíku a protože vám ráno svítí sluníčko do očí, kostelík vyfotíte až na zpáteční cestě.

V oboře je pěkný chládek.

Tady už máme jednoho z mnoha a mnoha krasavců.

Sluníčko svítilo a ty barvičky byly opravdu takové, jaké jsou na fotkách. Čerstvá, čistá jarní zeleň.

Samozřejmě liška Bystrouška, toho času třetí, zatím pevně drží na podstavci. U lišky někdo zanechal malovaný kamínek a už přicházeli starší manželé, kteří si nesli také malovaný kamínek na výměnu. Pěkná a velmi rozšířená akce.


Pohled na kousek zdiva hradu, je ho víc a stojí za návštěvu. Pořádají se tam komentované prohlídky, koncerty a jsou odtud překrásné výhledy. Jenom do kopce se nám nechtělo...

Vlastníkem a správcem obory jsou od jistého roku Biskupské lesy a ty se snaží návštěvníkům zpříjemnit pobyt. Třeba tato studánka byla jenom taková obyčejná, se stříškou a hrníčkem. Nedávno se tam objevilo zvířátko, asi rys... Rysa jsem v oboře sice neviděla, zato je tu spousta daňků a muflonů.

Daňci jsou zvyklí na lidi a tentokrát přišli až k cestě, abychom si je mohli lépe prohlédnout.

Rostlinka  se jmenuje áron karpatský Objevila jsem ji tu před lety a nikde jsem se s ní už nesetkala. podobá se kale.


Na Hukvaldech jsem byla naposledy před dvěma lety na podzim s manželem a příbuznými z Kanady, těm se tam tak  líbilo, až jsem se divila.  Měli bychom být více hrdí na naše "poklady". 

Ještě jedna zajímavost. Kaštany, plodící a zároveň podruhé kvetoucí. Fotka je z podzimu 2019.













15 komentářů:

  1. Helenko, to jsi hezky napsala, že bychom měli být hrdi na naše památky. Vůbec se nedivím, že návštěvníkům z Kanady se na Hukvaldech líbilo, oni tam nic podobného nemají - kdo by to tam postavil? Věřím, že výlet byl příjemný, je to v přírodě, ale zatím raději bez davů lidí. Musím pochválit fotky, hezky jsi to nafotila a Liška Bystrouška snad vydrží dlouho. ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Měly jste s kamarádkami hezký výlet. Já už se taky těším až zase budeme s kamarádkami někam po okolí vyrážet.
    Měj se hezky, Helenko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Helo, to byla krásná procházka. Příroda je teď opravdu svěží a počasí (pokud neprší) je na výlety akorát. Zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, krásné fotky👍👍 a pro mně milá připomínka naší návštěvy ze srpna 2019. Jarní obora je svěžejší, než byla tehdy v srpnu. Prošli jsme si jí, prolezli hrad, zpátky jsme to vzali zkratkou, takže jsme lehce zakufrovali a pak se museli vracet. 😀
    Měj hezké a pohodové dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
  5. Nevynecháš žádný rok, letos ale bez Luboše. Mějte se tam všichni fajn...

    OdpovědětVymazat
  6. Jóóó Hukvaldy. Na ty máme s manželem úsměvné vzpomínky. Při vstupu do obory bránou jsme se dali /nevím, proč?/ cestou vlevo, místo vpravo a začali jsme se od hradu vzdalovat. Nenapadlo nás nic lepšího, než z cesty sejít a dát se do strmého kopce vzhůru k hradu. Jenže stráň byla mokrá a rozrytá asi od divočáků či jiné zvěře a naše steč byla sice úspěšná, ale nikdy více. Nicméně se nám tam moc líbilo, viděli jsme i daňky a nádherné stromy, které zdobí obrovské kořeny.

    OdpovědětVymazat
  7. Svíčky kaštanových květů jsou nádherné.

    OdpovědětVymazat
  8. Helenko, tak to musel být hezký výlet. Taky mám moc ráda kvetoucí kaštany. Ta zeleň je teď úžasná. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Heli, krásné fotky :-)
    V Hukvaldech jsem byla jako svobodná a u lišky Bystroušky mám taky foto. Máš na malované kamínky štěstí. Já moc ne, ale zrovna jsem si vkládala příspěvek "Kamínky".
    Přeji hezké dny a zdravíčko :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko fotečky jsou krásný,ale já jsem si založila adresu tvého emailu,tak píši sem. Zítra by jsi měla dostat kytičku v obálce,tak dej potom vědět jak to přežila. Posílala jsem to expresní poštou..pa Miluš

    OdpovědětVymazat
  11. Paní Helenko- můj email--janaeliasova40@seznam.cz zdravím Jana

    OdpovědětVymazat
  12. Tam jsem nikdy nebyla,ale opravdu by jsme měli být hrdí na naši nádhernou zem.
    Přeji další krásné výlety ☺

    OdpovědětVymazat
  13. Helenko,na Hukvaldy se chystáme až bude tepleji a my využijeme laviček k odpočinku. Moc hezké fotografie. Fukčarinka ��

    OdpovědětVymazat
  14. Kvetoucí kaštany jsou moc hezké a stojí za pozornost. I ta liška Bystrouška láká o pozornost návštěvník.

    OdpovědětVymazat
  15. Zdravím vás. Moc krásné fotky. Na Hukvaldy jezdíme rádi. Většinou procházíme jen oboru, protože nahoru na hrad chodí vždycky šílené davy. Máme dvě pakovlčice, tak preferujeme spíše klidnější procházky a výlety. Mějte se krásně. Peťula

    OdpovědětVymazat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...