Translate

21 dubna 2016

Už se nám vrátila!

Je tomu skoro rok, kdy zmizela z hukvaldské obory naše oblíbená liška Bystrouška. Já si to datum dobře pamatuji, protože toho dne jsem byla u příbuzných v Praze. Tenkrát jsme se toulali hradčanskými uličklami, když jsme spatřili hlouček lidí okolo sochy nahatého mladíka. Myslím si, že tolik veselí si návštěvníci v žádné části Pražského hradu neužili. Focení s mladíkem, za mladíkem a před ním a samozřejmě pár dotyků pro štěstí. Je jasné, že to inkriminované místo se barevně i leskem lišilo od ostatních částí těla. Stačilo tiše stát a pozorovat.


Když jsme potom příbuzným popisovali svůj zážitek, nezapomněli jsme podotknout, že nejenom Františkovy Lázně a Praha, ale i my máme takové místo s nablýskaným ocáskem, třebaže liščím! Na to nám bylo řečeno, že už nemáme, že nám zrovna ten den lišku ukradli!
Všichni jsme z toho byli smutní, přestože jsme věděli, že je to replika, originál už byl jednou odcizen. Krádež zatím nikdo neobjasnil a myslím, že ani neobjasní.

Na Hukvaldy jezdím několikrát do roka a mám plno fotek, dokonce i jednou, pořízenou 14 dnů před odcizením.



Smutně to vypadalo v oboře...


Už krátce po zmizení se začalo pracovat na výrobě lišky Bystroušky č. 3, která byla, včetně pamětní tabulky, nedávno vrácena na opuštěné balvany.
Byla jsem zvědavá na novou Bystroušku, proto jsme minulý týden s kamarádkami zorganizovaly výlet. Do hukvaldské obory jsme se tentokrát vydaly menší oklikou. Teď je ten nejkrásnější čas na procházky, kdy všechno kvete a voní.


Zastavení u lišky byl poslední bod naší cesty a zde je důkaz, že tam skutečně byla! Skoro stejná, jako ty předešlé, dokonce jí ten ocásek předem nablýskali! Já jsem si celou cestu říkala, že musím omezit focení, protože si nejsem jistá, zda mám dostatečně nabitou baterii a co myslíte? Hned při prvním snímku jsem byla upozorněna, že je baterie vybitá, jak jinak! Kamarádka mi poradila, abych chvilku počkala, že se třeba foťák slituje a nějakou tu fotku ještě vydá a měla pravdu. Foťáček se slitoval.







Přeji vám hodně pěkných chvil v jarní kvetoucí přírodě. Počasí si s námi sice pohrává, ale my se nedáme!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...