Translate

17 října 2015

Tvoření z listí


Listí se nám začalo nádherně barvit. Dnes jsem jela vlakem a nestačila jsem se divit, co ta příroda umí. Myslím, že obyčejné psí víno v barevnosti vede. Na této fotce je zachycena barva z jedné strany naší pergoly.


Ta samá stěna, ale z jiné strany. Myslím, že dnes už jsou listy dole. Dva dny jsem tam totiž nebyla. Když jsem viděla tu krásu, pustila jsem se do díla. Z listů psího vína jsem umotala košík poupátek (rozvité růže se mi nedaří).


Později poupátka použiji do dušičkové vazby (pokud se z nich do té doby nestanou nevzhledné kouličky).


Chtěla jsem vyrobit ještě jiné dekorace z listí. Nasbírala jsem nádherné velké listy javoru, jenže za pár dní z nich byla velká suchá koule. Už jsem chtěla listí zavrhnout, když jsem náhodou objevila, jak mu životnost prodloužit. Na blogu Moniky Brýdové jsem našla tento jednoduchý návod a skvělý nápad :
Suché listy vložíme mezi několik vrstev pečícího papíru, potřeného bezbarvým-bílým voskem ze svíčky a to celé přežehlíme žehličkou. Vosk jsem na papír jemně nastrouhala škrabkou na brambory, dá se použít i starší struhadlo. Listy se navoskují z obou stran, zachová se tím jejich barva a rovný tvar.


To, co jsem tu ukázala jsou zatím polotovary. V podzimním tvoření budu ještě pokračovat. Původně jsem chtěla svůj článek nazvat : "Chvála psímu vínu" . Je to totiž levný a vděčný materiál. Z nevzhledných pahýlů na jaře vyraší bujný porost, který nám obroste pergolu a přes léto zajistí stín, na podzim listí a proutí. Věnečky z proutí jsem tady už několikrát ukázala. Jejich využití je po celý rok, na Vánoce, Velikonoce, Dušičky. Letos se do pletení věnečků teprve pustím. Na podzim je proutí velmi tvárné a lze vyrobit i jiné tvary. V dalších měsících věnečky krásně vyschnou a zpevní tvar.




Přeji všem vám příjemný zbytek víkendu, třeba při nějakém tom tvořeníčkuMrkající.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...