Translate

07 září 2013

Zelí z cukety


Zahrádkáři mi dají za pravdu, že když se zasadí pár sazejic cuket a rok se vydaří, nastane veliký problém. Co s nimi? Půl rodiny je nemusí, přátelé, sousedi a známí už byli obdarováni... Ve sklípku je sice místo, ale není nad čerstvoučkou mladou cuketu. Já jsem letos zatím upekla cukeťák naslano, pár cuket jsme usmažili a už podruhé jsem se pustila do zelí.


Jedna velká cuketa se oloupe, zbaví jadérek, nastrouhá a potom už se připravuje, jako klasické zelí tak, jak to má každý rád.


Cuketové zelí, pečené kuřátko a karlovarský knedlík (kupovanýUsmívající se). Vyzkoušejte, uvidíte. Jenom upozorňuji, že cuketové zelí je potřeba pořádně ochutit. Já mám ráda zelí kyselejší.


Nakonec malá vychytávka o kterou se chci podělit. Občas sleduji pořady o vaření a všimla jsem si, že někteří kuchaři používají cca 30-40 cm dlouhou pinzetu k obracení masa na pánvi a nejenom k tomu. Zdálo se mi to velmi praktické. Máme doma něco podobného ke grilování, ale tato pinzeta je úplně o něčem jiném. Samozřejmě jsem se po ní začala pídit, nakonec ji dostal můj muž k svátku od syna, ale stejně je moje! Nejenom, že se s ní krásně obrací maso a jiné potraviny na pánvi. Při porcování se dá kuřátko krásně přidržovat, aniž by se člověk popálil, dá se jí i míchat atd. Možná, že to pro mnohé není nic nového, pro mne to tedy bylo. Snad se bude někomu moje zkušenost hodit.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...