Translate

20 února 2022

Druhý měsíc, druhý článek



V poslední době se mi nějak nechce psát. Když vidím, jak jste všichni pilní, tak se stydím. Od mého  minulého psaní byla u nás asi největší událost, když vnučka přinesla ze školy covid. Nepomohla ani důsledná izolace, covid skočil i na mne a stejně tak i na ostatní rodinné příslušníky. Naštěstí to u všech proběhlo bez větších obtíží.

Ve volných chvílích jsem hodně četla. Nejvíc na mne zapůsobila kniha Karin Lednické Šikmý kostel II.


O prvním dílu jsem se zmínila nedávno. Snad proto, že se děj odehrává v našem kraji, možná proto, že syn také 14 let fáral, ale hlavně proto, že jsem se dozvěděla plno informací o česko-polských vztazích  z období před I. světovou válkou do konce té druhé, bylo pro mne čtení obou knih velmi silný zážitek. O Karin Lednické se v poslední době hodně píše. Někoho to téma přitahuje, někoho odrazuje. U mne je jednička.


Poslední, VII. díl Husitské epopeje Vlastimila Vondrušky jsem dočetla rovněž nedávno.


Pro ty, kterým se první knihy budou zdát moc obsáhlé (každá cca 600 stránek), dávám tip na tuto knihu. Holky od spitfirů jsou mladé ženy s oprávněním řídit letadlo, které se dobrovolně přihlásily, aby britským vojákům ve II. světové válce tzv. přemísťovaly bojové letouny na určené místo. Kniha má svůj krásný příběh.


Kniha Utajená dcera je příběh o nechtěných adopcích novorozenců, které probíhaly ještě koncem minulého století v Austrálii. Bude se určitě líbit.

Třeba jsem někomu z vás dala tip na dobré čtení.  Mějte se pěkně.








19 komentářů:

  1. Helo, také v poslední době hodně čtu, a tak děkuji za tipy. Šikmý kostel jsem ještě nečetla, ale chystám se, jen musím trochu počkat, zatím v knihovně není. Utajenou dceru už mám také v notesu. Ještě jednou díky a přeji hezké a klidné dny 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko jsem na tom stejně s psaním na blog, zato více čtu nejsme náhodou sestry. Děkuji za tipy na knihy a souhlasím, že pro nás, které v této oblasti žijeme je kniha Sikmý kostel úplně jiné čtení, než pro ty, kteří žijí mimo. Zrovna čtu od pana Vondrušky Duch znojemských katakomb.
    Co se kovidu týká, tak jej prodělala vlastně celá rodina našich dětí a to omicron, na štěstí lehčí průběh. My jsme fungovali jako zásobovací před dveře. Rodina od dcery nám to tak trochu tajila, prý jenom rýmečka a trochu nachlazení z procházky na hory. Zapůsobila jsem jako tajný agent, trochu kličku a už jsem dceru chytla, když jsem jí napsala ať se staví pro oběd tečka musela kápnout božskou , mami nemůžu mám kovid. Jo před maminkou se nic neutají.😱🥰 Helenko přeji tobě a všem kolem tebe zdravíčko.

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě jsi mě nakopla a doufám, že v nejbližších dnech také dojde na můj blog 👍🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Vondrušku mám rád velice.
    I jeho historické detektivky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na detektivkách jsem začínala, asi už je mám všechny přečtené. Moc se mi líbila Husitská epopej ( 7 dílů ) a také Křišťálový klíč ( 4 díly ).

      Vymazat
  5. Šikmý kostel jsem četla - oba díly. Líbilo se mi to moc, dozvěděla jsem se i to, co jsem nevěděla.
    Další tituly jsem nečetla, píšu si je na papír do knihovny.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda. Vždyť tam u vás je to také bývalý hornický kraj.

      Vymazat
  6. Ty jsi knihomolka jako naše maminka, přelouskáš "kdeco". To tě šlechtí!
    Na knížky mi čas, bohužel, nezbývá. Tak přeji pěkné počteníčko!

    OdpovědětVymazat
  7. Kdeco opravdu nepřelouskám, dost si vybírám a čtu v noci...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že jsi to špatně pochopila, mrzí mě to. Ach jo...

      Vymazat
  8. Zajímavé knihy ☺
    Přeji klidný podvečer ☺

    OdpovědětVymazat
  9. Knížku Šikmý kostel mám oba díly, a je to poutavé čtení. Podle informací má být vydán již třetí díl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím o tom, viděla jsem i obálku, ale údajně se teprve píše. Teď vyšla kniha Životice. Karin Lednická se o Životicích zmiňuje i ve II. díle Šikmého kostela. To bude opět moc smutné čtení. Ale člověk by měl vědět...

      Vymazat
  10. Od Karin Lednické je vydána nová kniha Životice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, Marti a jak už píšu výše, bude to moc smutné čtení.

      Vymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...