Translate

27 dubna 2021

Letošní výprava za medvídkem

Jak jsem se zmínila v předchozím článku, podnikáme každoročně výpravu za medvědím česnekem. Počasí  nedovolilo, uskutečnit ji dřív a já už jsem měla obavy, že mi česnek vykvete a nebude poživatelný, ale počasí také způsobilo, že česnek na mne počkal.

Máme takové místečko, kde skoro nikdo nechodí, prostě oáza klidu.


Každoročně je naším milým společníkem synův pejsek Daník, ten je celý šťastný, že je v přírodě.

Sasanky stále ještě kvetou.

Tady je úlovek, jenom ho zpracovat....

Mám kamarádku, která je rodilá sběračka, jenom začnou houby a borůvky, už je v lese a užívá si to, já taková nejsem. Ve sběru něčeho ( třeba chmele, brambor nebo i těch borůvek ) jsem byla vždycky poslední. Většinou se rozptyluji vedlejšími věcmi, jako třeba krásou kytiček. Vedle sasankového pole jsme míjeli i pole s devětsilem lékařským.

Tuto rostlinku jsem viděla poprvé. Doma jsem pak zjistila, že se jmenuje podbílek šupinatý a je to parazit na kořenech olše, lísky nebo topolu.


Název Medvídek vymyslela moje druhá kamarádka, která je velkou příznivkyní medvědího česneku. Já si po včerejšku  tu přízeň nechám zase na příští rok. Zelená barva se vyskytovala všude o pachu ( nebo vůni? ) ani nemluvím. Ale je zpracováno. Listy jsem pomlela, osolila  a přidala trochu oleje. Hmotu jsem napěchovala do skleniček a uskladnila v lednici. S lítostí jsem vzpomínala na manžela, kterému jsem vloni slibovala větší množství pesta, měl ho moc rád.


Na chlebu s máslem je moc dobrý, ale tady jsem to přehnala, je to síla! Po pozření větší dávky prý mohou nastat zdravotní komplikace...😀








V sobotu už máme květen, zdá se že se sluníčkem je všechno veselejší, mějte se pěkně a užívejte si jara.







13 komentářů:

  1. Helenko, tak máš vitamíny připravené na celý rok. U nás medvědí česnek neroste, na farmářském trhu jsem viděla pár lístků za 35,- Kč, takže si ho můžou nechat. Větší množství česneku se mi nevyplatilo v sobotu. Dělala jsem bramborák, mám ho moc ráda, ale nějak jsem to přehnala s česnekem i s množstvím spořádaných bramboráků. Spadnul mi tlak a bolel mě i žlučník, který nemám, no hrůza. Ještě dneska to není úplně to pravé ořechové, ale už to jde. Měj se fajn, zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, měla jsem stejné problémy. Od té doby, kdy vyndávám ze stroužku zelený klíček, jsem bez problémů. Pochytila jsem to v Itálii, kde se klíček z česneku vyndává. Prý je to také z důvodu, že potom to není tolik cítit. Držím palce, aby bylo líp.🍀

      Vymazat
    2. Alenko, díky za radu. Bylo mi fakt zle, studený pot, nafouknutá, bolest žaludku a bílá jak stěna. Asi dlouho bramborák nebude ☺

      Vymazat
  2. Helenko, já si medvědí česnek pěstuju na zahrádce a to díky Kitty a jejímu hospodáři, kteří mi ho z Vysočiny před pár lety poslali. Nechala jsem ho vysemenit a báječně se mi rozrostl. Letos a vlastně i loni byl ve velikonoční nádivce, protože jsem neměla kopřivy. Letos jsem ho smíchala s bršlicí.
    U nás volně roste v oboře Hvězda, ale ... chodí tam spousty lidí zejména venčit pejsky, takže tam raději ne. Pesto vypadá velice zajímavě. 👍👍👍
    Měj hezké dny 🍀

    OdpovědětVymazat
  3. Je fajn, že si takhle v přírodě můžete česnek nasbírat a ten pobyt na vzduchu se také hodí. V tom košíku to vypadá velmi úhledně a lákavě. Přeji více sluníčka. ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, výlet za medvídkem jsme plánovali také, ovšem sešlo z toho. Jeli jsme na Bezručovu vyhlídku - Sedliště, cestou zpět jsme plánovali sběr česneku. Ovšem fučelo tak,že už se nám při zpáteční cestě nechtělo vylézat z auta. ☺

    OdpovědětVymazat
  5. U nás už je medvědí česnek v květu, ale byli jsme v lese dvakrát a česneku si užili. Dokonce se mi začíná rozrůstat i na zahrádce, tak sem tam na zobnutí bude i doma :-)Je trochu víc ve stínu, tak je později než v lese.
    Heli, opatruj se :-)Ahoj

    OdpovědětVymazat
  6. V sobotu jsem byla na trhu a tam bylo taky spousta medvědího česneku

    OdpovědětVymazat
  7. Ten název Medvídek se mi moc líbí :) Hezké fotky, já medvědí česnek miluji, nejraději ho mám s kravským sýrem :)

    OdpovědětVymazat
  8. Sousedka Eva mi přinesla z lesa plnou kabelu. Uvařila jsem perfektní "špenát" s mladými kopřivami a ze zbytku možná udělám pesto. Ale mám ještě od loňska. Měj se dobře, snad se brzy uvidíme?

    OdpovědětVymazat
  9. U nás tenhle druh česneku neroste, takže máme smůlu, škoda. Jinak úrodu jsi pořídila přinést bohatou a zásoba vitamínu na zimu máš zajištěnou. Přeji hezké dny.

    OdpovědětVymazat
  10. Cyberštamgast je zase ve sběru chmele mezi prvními (off šem, pomni, že se nejdřív musí drátkovat).
    Medvědí česnek mám velmi rád. A náš řezník dělá dokonce klobásky s Allium ursinum.

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji vám za vaše milé komentáře a přeji pěkný, rozkvetlý a co nejméně upršený máj.

    OdpovědětVymazat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...