Translate

09 března 2021

Ladislav Zibura

 


Když jsem poprvé slyšela jméno autora, spojovala jsem si ho s obrázkem na této knížce. Myslela jsem, že je to starší pán s cestovatelskými zkušenostmi. Potom jsem se stala pravidelným posluchačem  Českého rozhlasu Dvojky, kde každým týdnem předčítali z jeho knih. Zjistila jsem, že Ladislav Zibura je ten maličký blonďatý človíček dole na obrázku, že je to celkem mladý člověk a že svoje cesty začal podnikat ve velmi ranném věku. Není to cestovatel v pravém slova smyslu, ale je to poutník, což je velký rozdíl. Na svých cestách chodí většinou pěšky ( kromě přesunů mezi kontinenty a státy ).
 

K přečtení jsou ještě tři další knihy, ale já jsem četla zatím jenom knihu "40 dní...", kterou vřele doporučuji, ty ostatní si také ráda přečtu. Obsah nebudu prozrazovat. Když jsem si ji půjčovala v knihovně, zjistila, jsem, že je o knihy Ladislava Zibury velký zájem.  

To ale bylo ještě v loňském roce. Letos musím zatím vystačit s vlastními knížkami. Ty z knihovny mám přečtené, okénko naše obecní knihovna nevlastní, ale program v počítači funguje a já mám poštu plnou upomínek, nemám si jich prý všímat....

Naštěstí mám ve své knihovně hodně nových nepřečtených knížek. Pro mne a pro mnoho mých známých jsou knížky důležité, bohužel pro mnoho mladých a dětiček je to něco nepotřebného, s čím ho dospělí otravují. Je mi z toho smutno, ale nezměním to.

Určitě si od prince Ládíka, jak si autor říká,  něco přečtěte, stojí to za to.














10 komentářů:

  1. Helenko, moc děkuji za tip na četbu. Jsem také vášnivá čtenářka, která sice do knihovny nechodí, ale knihy si kupuje. Mám je všude a utratila jsem za ně nemalý peníz. Moje děti mi před třemi roky pořídily čtečku, které jsem přišla na chuť až loni. Stahuju si do ní knížky. Po Ziburovi se podívám, zda by šel stáhnout.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, tobě, coby cestovatelce, se budou tyto knihy určitě líbit.

      Vymazat
  2. Píšu si na seznam knížek, po kterých se poptávám v knihovně.
    Taky čtu a dá se říci, že mám stále co číst. U nás okénko v knihovně funguje, ale mohu zalovit i v knížkách, které mám doma.
    Hezký den, Heli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Cestovatel, pocestný, poutník a vandrovník jsou výrazy příbuzné, nikoli však stejné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že bychom našli ještě další výrazy. Mne zaujal právě ten poutník. Viděla jsem americký film Pouť o cestě do Santiaga de Compostela. Moc se mi líbil a tam jsem o té pouti začala víc přemýšlet.

      Vymazat
  4. Já jsem také vděčná čtenářka, knížka nikdy nezklame. Poptám se v naší knihovně, určitě to bude čtení zajímavé. Díky a zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  5. Evi, myslím, že všechny Ziburovy knihy se ti budou líbit.

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavá kniha, mrknu se v knihovně

    OdpovědětVymazat
  7. Heli, po delším čase zase zkouším koukat na blogy a mohu napsat komentář. Je fajn, že se Ti líbí rozhlas Dvojka, také jsem jejich fanda. Knížku jsi hezky představila, ale po pravdě já skoro rok kvůli očím nemohu číst, doufám, že to zase půjde. Čtu jen krátké texty. Měj se hezky. H. ☺

    OdpovědětVymazat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...