Translate

11 února 2021

O robotku Emílkovi

Tento článek se chystám napsat od podzimu, kdy jsem se definitivně rozhodla jednat. Při telefonickém hovoru se sestrou jsem musela odpochodovat na naši obrovskou chodbu, protože v poslední době mne nějak zlobí signál. Opřená o skříň jsem pozorovala velký ušmudlaný  prostor, který čekal na očistu a řekla jsem si a dost! Na co máme roboty! Reklamy ani zkušenosti známých mne doposud nepřesvědčily, protože jsem nedůvěřivá konzerva. Tentokrát ale mé rozhodnutí bylo pevné. Hned druhý den jsem navštívila ve městě značkovou prodejnu ( to zrovna byly obchody otevřené ). Paní prodavačka mi nadšeně vyprávěla, jak se zmíněné zboží dobře prodává, hlavně jako dárek a také jako společník osamělým seniorům. To mne zaujalo. Paní mi vyprávěla, jak jí jeden senior s vděčností vyprávěl, že už ani nemusí do parku, ale že si pustí robota, doma a na koberec mu  sype drobečky a pozoruje, jak mu jeho společník pěkně uklízí. No odolejte!


Tak jsem si nesla domů velkou krabici s novým pomocníkem. Když jsem podle návodu doplnila potřebné příslušenství  a několikrát si přečetla pokyny ke spuštění, mohl robot předvést, co umí. No a také, že se předvedl. Šmejdil všude možně, metličkami, které nejsou na obrázku vidět, vymetal poctivě každý kout a najednou rána a ticho. Jdu se s hrůzou podívat, co se stalo a  vidím hračku, kterou jsme hodně dlouho hledali. A pak robot "vyplivnul" ještě pár takových kousků a dostal náležitou pochvalu. Pozorovat kluka při práci bylo, no radost pohledět. Musím říct, že brzy dostal také svoje jméno, on už nějaké to tovární jméno měl, ale my jsme mu dali jméno Emil. Pamatujete na robota Emila? Seriál mého dětství. 


Robot Emil se stal právoplatným členem naší rodiny. Drobečky mu sice nesypeme, on si je najde sám a ještě i jiné dávno zapomenuté věci. Občas se zamotá do spleti kabelů za počítačem, ale i to se vždy  bezbolestně vyřešilo.
Nedávno mi můj vnuk Staník, se kterým si pravidelně voláme, řekl : "Babi, nebuď smutná, máš přece Emila."  
Upozorňuji, že tento článek není reklama..









16 komentářů:

  1. Emílek u nás znamená úplně něco jiného.Říkáme to šlehači.Nejmladší syn rozhodl(před 40 lety),že mi tak pomáhá jako Emílek z televize ☺ ☺ ☺
    Přeji krásný víkend ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi je vidět, že starší spotřebiče jsou kvalitnější než ty dnešní. Tak ať vám Emil slouží ještě dlouho.

      Vymazat
  2. Helenko, máme robotický vysavač už dlouho a říkáme mu Mazlík. Nevím proč, možná proto, že on se s úklidem mazlí a na rozdíl ode mně, ho to baví.
    Jednou mi upadla cívka nití, já na ní zapomněla, někdo jí zakopl pod gauč a bylo. Mazlík si vymotanou cívkou obalil vrtulky, vymotal jí celou. A já přemýšlela, proč se stále otáčí na jednom místě.
    Na robota Emila vzpomínám. Byl součástí našeho dětství.
    Měj příjemné dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko, máš úžasného pomocníka. Dcera si jej také pořídila, ale spokojená nebyla. Nevím, snad si vybrala technicky moc nevybaveného s nižšími parametry. Značku nevím. Na Emilka robota vzpomínám, bylo to mé dětství. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je smůla. Já myslím, že tam nějaké ty parametry pro klasický úklid nerozhodují. Robot se posunuje a přídavnými metličkami vymetá důkladně rohy a pak to všechno vysaje. Je fakt, že ho občas musím z něčeho vyplétat, ale nějaké to supernaprogramování přes mobil ap. není třeba.

      Vymazat
  4. Tak to jsem ráda, že jsem ti dobře poradila, že Emilek dobře slouží. Můj Bobíček, když pracuje, je radost na něho pohledět. Však ho taky hodně chválím, vymete a umyje celý byt a já se nemusím moc ohýbat, nebo lézt po kolenách. Někdy ho ale taky nechám odpočinout, to když se mi nechce zvedat židle na stůl. tak už jsem zlenivěla - spíše jsem bolavá...
    Můj Bobíček je můj miláček a pomocník...

    OdpovědětVymazat
  5. Seriál jsem taky vždy s nadšením sledovala.
    Heli,když to tady tak čtu,nevím,jestli bych neměla po takovém pomocníkovi Emilkovi začít šilhat :-))
    Ať ti dobře pomocník slouží :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ali, to záleží na tobě, jak ti bude užitečný. Je to placka, která moc místa nezabere, dobře se udržuje a hluk nenadělá.

    OdpovědětVymazat
  7. Robota Emila pamatuji. Myslím, že ho hrál Jiří Šašek. A byl o to ještě točeno na černobílý film.

    OdpovědětVymazat
  8. Byla tam také teta Boženka, strejda Karel, strejda Míla a pan Bunďárek. Na dnešní dobu trošku primitivní. Děti už nemají rády staré černobílé filmy, kde se nekřičí a neběhá, ale bylo to naše dětství..

    OdpovědětVymazat
  9. Heli, náš pomocník se jmenuje Lojzík. Máme ho už od jara a je to také velký pomocník. Zdravím a přeji pohodové dny. :))

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko pamatuji,mám jednoho doma 52 za pár měsíců 53 let....Jejda,ještě že nechodí na blogy,ten by si početl...pa a opatruj se a aby tě nevysál-pozor....Miluš

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko, to je dobře, že máš tak šikovného pomocníka. Sama stále váhám, zda si ho pořídit.
    Na seriál o robotu Emilkovi si pamatuji. Ráda jsem se na něj dívala.
    Přeji hezké dny. ☺

    OdpovědětVymazat
  12. My, tedy já, dala robotovi jméno Renatka. Ale pak jsem si řekla, přece nebudu vysávat já, když vysává on a dostal jméno Boban :-)

    OdpovědětVymazat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...