Translate

23 května 2019

Po Zlínsku

Minulý týden jsem se zúčastnila již dlouho plánovaného zájezdu na Lešnou, do místa mých školních výletů. Tentokrát se výlet uskutečnil ve společnosti seniorů, ale občas jsem si připadala, jako za starých časů, protože i dědečkové dovedou občas pozlobit a vyrušovat.
Navštívili jsme krásný zámek, tam jsem opravdu nebyla snad 50 let a byla jsem mile překvapená. Milá paní průvodkyně nám dovolila fotit všude a všechno a bez poplatku! Další příjemná věc byla, že nám nenutili žádné posouvací pantofle, které nemám ráda.











Lešná není jenom zámek. Bývalý majitel u zámku kdysi založil také zoologickou zahradu, která je dnes velmi navštěvovaná pod názvem ZOO Zlín. Město Zlín je nyní jeho majitelem. ZOO jsem také navštěvovala, když jsem před pár lety několikrát pobývala v Luhačovicích, ale stále je tu k vidění něco nového.


Všimněte si nádherných květů klívií, vysazených podél celého pavilónu slonů a hromady "vonících" výkalů vpravo dole. Všechno to tady žije ve vzájemné symbióze.


Naše putování jsme ukončili ve Vizovicích na exkurzi a prohlídce muzea u Rudolfa Jelínka, kde jsme si ověřili, zda také naše domácí destiláty procházejí tím správným výrobním procesem a dozvěděli jsme se mnoho zajímavého z historie továrny.



Mne nejvíc zaujal postup výroby "košer" destilátů pro židovskou obec. Ty putují za přísného dohledu rabína až do Ameriky.



Tak to byl jeden rušný den minulého týdne. Měli jsme obrovské štěstí, protože zatímco téměř po celé naší vlasti pršelo, na Zlínsku začalo až odpoledne.












Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...