Translate

04 června 2016

Smoothie

Začátkem letošního roku jsem dostala tento šikovný mixér na přípravu smoothie.


Sama bych si ho nekoupila, přestože je to v poslední době veliký hit. Doma mám plno "pomocníků" a na některé z nich léta padá prach. Ale tuto mašinku musím moc pochválit. Je malá, skladná a je s ní lehká manipulace, ve srovnání s mým kuchyňským robotem jedné známe značky, kde se mi bez asistence dalších osob, ani po letech nepodařilo správně sestavit stejný přístroj po umytí.


Tady je už přístroj připraven, jablíčko, kiwi, banán, kousek zázvoru a semínka chia.


Hotový nápoj, díky všem ingrediencím, včetně zázvoru, je velice osvěžující a zdravý. Doporučuji ho pít vychlazený a neředit vodou. Naopak u tužšího ovoce doporučuji před mixováním nalít pár lžiček vody.


Další varianta. Pomeranč, jablko, kousek mrkve a semínka chia.


Z historie
Toto "ovocné pyré" konzumovali lidé ve Středomoří již po několik staletí, avšak ve Spojených státech se stalo běžným pokrmem až ve 20. století - poté, co byla vynalezena lednička a mixér. Do doby než byl vynalezen mrazák, lidé připravovali Smoothies pouze z plodů, které bylo v onu roční dobu k dostání (banány, ananasy a jahody), až poté se začalo přidávat ovoce jako borůvky, maliny, brusinky a granátové jablko. V 30. - 50. letech 20. století získávalo Smoothie více a více příznivců, nicméně konzumaci tohoto nápoje nejvíce ovlivnila 60. léta, kdy se lidé začínali více zajímat o zdravou stravu a makrobiotiku. V této době toto "ovocné pyré" získalo svůj název Smoothie - což je v překladu "jemný".

Použití
Zde platí - sto lidí, sto chutí, a proto možných variant, jak si Smoothie připravit doma, je velmi mnoho. Záleží na každém z nás, jak si jej připravíme. K výrobě můžeme použít jeden či více druhů ovoce, můžeme připravit čistě zeleninový nápoj, nebo můžeme zkombinovat ovoce se zeleninou. Rovněž můžeme přidat mléko či jogurt a udělat si Smoothie na způsob Milkshake. Můžeme si jej také přisladit cukrem nebo zchladit kostkami ledu.

Zdroj : http://smoothies-recepty.cz/co-je-to-smoothie/


Dnes jsem si koupila první letošní jahody, přidala jsem snítku máty, trošku smetany a stévii na oslazení (kvůli diabetikovi), jinak si myslím, že trošku cukru pro ostatní neuškodí.


Mixér je víceúčelový a já ho používám v kuchyni i při přípravě jiných jídel. Je jenom trošku menší.




Mějte se pěkně a užívejte si zahradních plodů...Usmívající se

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...