Translate

23 února 2016

Dorty, pickles a jiné

V neděli jsem dostala e-mailový dotaz od Marušky-Fukčárinky, jestli jsem v pořádku. V poslední době nestíhám. Nic mne totiž nehoní, tak nespěchám a potom to tak vypadá! Marti, jsi moc hodná, ale kromě artrózy obou kyčlí, II. stupně která mi na základě rentgenu byla včera sdělena a artrózy obou rukou, do kterých jsem dostala injekce a které bolí, jsem celkem O.K. Co nám zbývá, lepší už to nebudeUsmívající se. Chodit se s tím zatím dá a ruce také slouží, sice omezeně, ale jde to. Hlavně se už těším na jaro, až nám sluníčko ty opotřebované údy zahřeje.


Počasí je jako na houpačce v sobotu jsme vstávali do sněhové nádhery, která ale do odpoledne zmizela, v neděli pršelo, v pondělí svítilo sluníčko a bylo teplo, no a dnes opět prší a místy i sněží. Vody je třeba, tak buďme rádi!


Naší rodině nastala doba slavení. V poslední době jsme se docela rozrostli. Narozeniny se z léta rozšířily na zimu a jaro (jeden leden, třikrát únor, dvakrát březen, dvakrát duben...). Já i moje sestra pokračujeme v tradici vynikajících maminčiných oříškovo-kakaovo-rumových dortů a mně velmi lichotí, když mi ty moje výtvory rodina chválí a těší se na ně. Jenom jsem letos musela některé narozeninové párty sloučit. Tento dort byl určený vnučce Elišce a její mamince Petře.


Nejstarší vnučka Natálka slavila sólo...


Abychom zase moc nemlsali, mám jeden zdravý tip. Kysaná zelenina - pickles, zdroj vitamínů. Všude je toho plno. Já jsem "šla do sebe", oprášila jsem svůj pikláček - kvašáček, který už nějakou dobu stál opuštěný na kredenci a pustila se do díla.
Nastrouhala jsem malou hlávku bílého zelí, mrkev, kousek petržele, ředkvičku a kousek květáku, nakrájeného na plátky. Všechno jsem to důkladně do kameňáčku natlačila, prosolila, pokmínovala a nádobu uzavřela předepsaným způsobem, viz. foto. Takto upravená směs jsem nechala kvasit 6 dnů při pokojové teplotě. Zelí je základ a já jsem si trošku zaexperimentovala s ředkvičkou a květákem. Byla jsem zvědavá, jak budou chutnat, jako kvašené. K zelí se přidává také cibule a tu jsem záměrně vynechla.


Kvašená zelenina po týdnu. Vynikající samostatně i jako příloha. Květák i ředkvičky byly pěkně křupavé a bez cibule byla směs jemnější. K přípravě pickles nemusí být speciální nádoba, Známá ji dělá v obyčejné zavařovačce.






Zelenina zůstala už jenom na dně, kromě množství vitamínů je také dobře stravitelná a já už vymýšlím, jakou kombinaci udělám příště.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...