Translate

18 listopadu 2015

Blančiny výborné dalamánky a jiné pečení

U nás se už několik dní čerti žení. Vůbec mne to neláká ven i když zahrada volá po zazimování. Využívám toho a trošku víc se věnuji kuchyni. U Blanky mne zaujal jednoduchý recept na dalamánky nebo bochánky, jak je libo...



250 g špaldové mouky ( použila jsem pšeničnou chlebovou mouku )
250 g chlebové žitné mouky
20 ml olivového oleje
260 ml vody
lžíce medu
2 lžičky soli
1/2 kostky droždí

Těsto jsem připravila bezpracně v domácí pekárně, jinak se připraví klasicky, jako každé kynuté těsto.
Po vykynutí vytvoříme bochánky, které necháme ještě chvíli kynout na plechu, vyloženém pečícím papírem. Posypeme solí, sezamem, mákem, kmínem, lněnými, či jinými semínky a dáme péct na 180 stupňů. Během pečení potíráme vodou, jako u chleba.

Těsto se mi zalíbilo a použiji je určitě i na jiný druh pečiva.



Vždycky toho času a chuti do práce tolik není a pak přichází na řadu polotovar ( nedělám reklamu, chci jenom pomoct uštvaným hospodyňkámUsmívající se).



Kynuté těsto z Lidlu v roličce pečícího papíru. Už jsem o něm jednou psala, ale od té doby jsem na něho nenarazila. Tentokrát jsem ale měla štěstí. Je to opravdu taková rychlovka, že se dá tvořit i na koleněUsmívající se.


Spolu s kynutým těstem jsem objevila ještě těsto linecké a hned jsem ho také vyzkoušela.



Opět stejná rychlovka, jenom koláč nevypadá moc vzhledně, ale na výborné chuti mu to neubralo.







Tak jsem si uvědomila, že si brzy to pečení pěkně užijeme. Znám pár lidí, kteří už mají v lednici připravené perníkové těsto...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...