Translate

25 května 2015

Bábovkování


Máme u nás jeden takový obchůdek se zahrádkářskými, chovatelskými a jinými potřebami, kam chodím nakupovat. Dlouho jsem odolávala zakoupení keramické formy na bábovku, která se mi moc líbila. Nakonec takové ty myšlenky, jako další krám do domácnosti, šly stranou a formu jsem si koupila. Dostala čestné místo na poličce nad stolem.


S pečením jsem musela začít brzy, abych zabránila řečem, že se nám opět v domácnosti usadila jedna "lapopraška" a také jsem musela slíbit, že za jednu novou formu na bábovku půjde z domu jedna stará...


A tak peču každý týden, abych formu zaběhla a aby nebyly řeči, protože doma sladké jím jenom já a protože mi to moc neprospívá, většinu bábovky daruji bližním mimo dům.
Také se přiznám, že si na předpisy moc nepotrpím a těsta střílím od pasu. Tentokrát jsem ale udělala výjimku a na internetu si opatřila recept na jedno bábovkové univerzální hrníčkové těsto.
Zde je :

2 hrníčky polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
1 hrníček mletého cukru ( dávám méně )
1 vanillínový cukr
1 hrníček mléka
1/2 hrníčku oleje
2 vejce

Přestože se bábovky zdají stejné, není tomu tak. Do první jsem přimíchala barevné kostičky kandovaného ovoce, do druhé umleté vlašské ořechy, do jiné ořechy a sušené brusinky, naložené v rumu, atd. Může se přidat, kakao, kokos, čokoládové čočky, fantazii se meze nekladou. Těsto, jak už jsem napsala, je univerzální a velmi chutné.


Stará bábovková forma sice půjde z domu, ale jenom do zahrady. Mám s ní velké plány, pokud se mi podaří, určitě se pochlubím.






Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...