Translate

18 července 2014

Oranžově - meruňkově

Červenec určitě patří k nejpestřejším měsícům v roce, všude to nádherně kvete a voní. Tento týden byl pro mne ve znamení oranžové barvy a také tak trošku pracovní. Sestřička mi každoročně zajistí u svého souseda bedýnku nádherných meruněk, které tady u nás na severovýchodě na stromech neuvidíte. Meruňky dorazily v pondělí a já jsem měla co dělat, abych je včas zpracovala, protože ve středu mě čekal celodenní výlet na Hanou, do mé rodné Kroměříže a jejího okolí. Samozřejmě, že odtud mám krásné fotky, se kterými se určitě brzy pochlubím.


Slíbila jsem oranžovou barvu, tak tady je...


Můžu říct, že jsem i přes časovou tíseň všechno poctivě zpracovala, ztráty nebyly téměř žádné. Z části jsem uvařila marmeládu, zbytek šel do sklenic, jako kompot, navíc to samé v DIA provedení. Samozřejmě, že jsem se pořádně namlsala, jak jinak?


Hlásím pro letošek hotovo!! Tedy s meruňkami, ještě mne nějaké to konzervování čeká.


Ze zahrady se nikdy nevracím s prázdnou. Na několika místech mi vyrostla divizna. Z počátku se mi do sušení moc nechtělo, protože mi v minulých letech většinou kvítky nakonec zčernaly. Ale letos jsem použila sušičku, která proces urychlí a zatím to vypadá slibně. Už mám plný košík sušených kvítků, které nádherně medově voní.


Afrikány jsem vyfotila v Podzámecké zahradě v Kroměříži, ale doma jich mám také plno.


Nakonec malá kytička měsíčku zahradního na filetové prostírce, kterou uháčkovala a mně věnovala sestra Květa...









Přeji všem příjemný víkend a dovolenkářům pohodovou dovolenouMrkající.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...