Translate

28 června 2014

S vůní levandule



Letošní úroda levandule je největší, jakou jsem kdy měla. Může za to mírná zima a tak trošku už vím, jak na ni. Už pár dnů stříhám, suším, pletu copy a stále jí na záhonu neubývá. Proplétám se mezi keříky a čekám, kdy se mi nějaká včelka pomstí za to, že ji obtěžiuji při práci, zatím se tak nestalo.




Copů jsem napletla už hromadu a všechny jem je darovala. Škoda, že kytičky nevydrží suché trošku déle pohromadě.




Včera jsem vyzkoušela něco nového. Na drátěný korpus jsem postupně navazovala tenčím drátkem drobné kytičky. Naivně jsem si myslela, že to bude raz-dva, ale zabralo mi to celé odpoledne.




Dílo bylo dokonáno a umístěno na vstupních dveřích. Jsem zvědavá, jak dlouho vydrží.



Nakonec malý experiment. Pustila jsem se do výroby levandulového oleje. Návodů je na internetu mnoho. Já jsem použila slunečnicový olej, který jsem nalila do sklenice na snítku levandule. Sklenice se opatří uzávěrem a umístí se na slunné místo, kde si pobude několik týdnů. Potom se přecedí a naleje do vzhlednějších lahviček. Levandulový olej má široké použití, vnitřní i vnější, na krásu i na zdraví . Nechám se překvapit.Usmívající se







Čas dovolených a prázdnin začal. Já mám od zítřka vnučky na prázdninách. Těším se, že si to krásně užijeme. Přeji vám všem krásný zbytek víkendu a těm, kdo máte dovolenou, ať vám ji nic nezkazí!!Mrkající

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...