Translate

24 února 2012

Jablečná roláda a jiné dobroty

Ještě před pár lety, když jsem žila "v jednom kole" a s početnou rodinou, nebylo času na nějaké kuchařské experimenty a složité recepty. Navíc jsem vstupovala do manželství bez zvláštní kuchařské průpravy a s panickým strachem z každého prodavače masa, protože jsem nepoznala hovězí od vepřového a měla jsem dojem, že mě všichni chtějí oklamat.
Protože se ale nějak začít muselo, byla jsem vděčná za každý jednoduchý recept, či vychytávku, která mi usnadnila život. Můj nejoblíbenější recept byl "Švestkův koláč švestkový", který jsem našla v nějakém časopise a těsto se dalo použít na cokoliv...

Na to všechno jsem si vzpomněla, když nás Věrka seznámila s receptem na fantastickou jablečnou roládu.

Blesková jablečná roláda :

4 vejce
6-8 lžic polohrubé mouky
180 g krupicového cukru
250 g nastrouhaných jablek, může být i více
mletá skořice a cukr na posypání

Plech vyložíme pečícím papírem a na něj rozprostřeme nastrouhaná jablka, která posypeme cukrem a skořicí. Vejce s cukrem vyšleháme do husté hmoty a přidáme mouku.
Těsto vylijeme na jablka, uhladíme a pečeme ve vyhřáté troubě při teplotě 150 - 170 stupňů 15-20 minut. Ještě na teplou roládu položíme vlhkou utěrku, přiklopíme druhým plechem a obrátíme. Opatrně odstraníme papír, roládu pomocí utěrky stočíme, pocukrujeme a necháme vychladnout.


Vím, že mnozí už tento recept vyzkoušeli a dají mi za pravdu, že roláda je prostě báseň!

A ještě něco dobrého:


Tento mražený pytlík jsem dostala, jako dárek v jednom obchodě, kde jsem udělala větší nákup, pan majitel je štědrý a určitě se mu to vyplatí...


Obsah pytlíku se nechá rozmrazit na plechu a podle návodu se dá péct do trouby


Toto je výsledek, "rožky", jsou bez náplně a vynikající...

A ještě něco jednoduchého slaného:


Jednohubky se na chvilku zapečou v troubě, myslím, že není třeba návodu, prostě co dům dal...


A zapékáme ve větším



Všechno je to rychlé, křupavé, dobré teplé i studené, k večeři nebo třeba jenom tak, k vínku...


Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...