Translate

23 dubna 2017

Tatarák trochu jinak

Můj muž je velikým milovníkem klasického tataráku. Dlouho mne lákal, abych ho také ochutnala a velmi dlouho trvalo, než mne přesvědčil. Strašidlo střevních cizopasníků bylo silnější. Trvalo léta, než jsem podlehla a nelituji. Manželův tatarák chutná výtečně, stal se naší sváteční specialitou a "dostal" i ostatní členy rodiny.

Manžel je ale také velký odpůrce červené řepy. Oba však víme, jaké blahodárné účinky na lidský organismus řepa má, zkoušeli jsme různé recepty a musím říct, že v jeho případě marně...
Nedávno jesm našla u blogerky Ivy ( Babčiny recepty ) zajímavý recept na tatarák z červené řepy .




To prostě uvaříte několik kousků neoloupané ČŘ, asi 3 kousky ( 250 g ) a necháte vychladnout. Řepu oloupete a namelete na masovém mlýnku stejně, jako klasiku. Přidáte jednu střední, na drobno nakrájenou cibuli a ostatní ingredience, jako do normálního tataráku. To znamená : hořčici, kečup, pepř, sůl, kari koření, worčestrovou a sójovou omáčku, trochu oleje a jeden žloutek ( nemusí být, ale je to lepší ), prostě podle vlastní chuti.
Vše se zamíchá a je to! Pak už přijdou na řadu topinky s česnekem, které potíráme připravenou směsí.
Topinky s falešným tatarákem zmizely velmi rychle. Velmi kladně byly přijaty i dalšími strávníky. Když jsem recept předala kamarádce, brzy mi hlásila, že už tataráček vyráběla několikrát.

Odpůrci červené řepy určitě změní názor stejně tak, jako můj muž. Tatarák z červené řepy je lehce stravitelný, zdravější a hlavně levnější než klasický. Iva píše, že to maso není, ale pokud se dobře ohutí, je to pochoutka. Topinky nejsou podmínkou, je možné použít jakékoliv pečivo.
Vyzkoušejte a uvidíte!Mrkající






Žádné komentáře:

Okomentovat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...