Translate

27 září 2020

Moje orchideje

Mnozí tady už představili svoje úspěchy/neúspěchy v pěstování orchidejí. Kdysi tyto kytičky u nás nebyly vůbec vidět. Když se objevily na trhu a začaly se předávat jako dárek, obdarovaný byl většinou velmi potěšen, ale také mu přibyly starosti. Na co zašla moje první orchidejka, to opravdu netuším. Postupem času se tyto kytičky stále více prodávaly v obchodech a na okenních parapetech se jim začalo dařit.

Asi tak. To je moje orchidejové okénko. Ani nevím, jak to dělám, ale po celý rok mi stále něco kvete.

Tato květinka mi udělala velkou radost. To je maminka a pod ní je miminko....Můj největší úspěch.


Měla ještě jedno, ale to mi zatím nevykvetlo.


Dalo by se říct, že jim stačí jenom trošku vody a umírněné sluníčko. Sem tam je ponořím do nádoby s vodou, jednou za rok nebo dva jim vyměním kůru v květináči, hnojit většinou zapomenu.


Mějte se pěkně a nebojte se pěstovat kytičky, přináší to radost.



15 komentářů:

  1. Helenko, tak to ti děvče vše krásně kvete, mě orchideje iž třetím rokem stávkují. Nic nenadělám, zde na novém nemají takové podmínky jako dříve, myšleno umístění a věčně se měnící vzduch, manžel větrá jako ďas aj přes noc.

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, krásně ti to kvete. Mě některé kvetou také, další stávkují. 🌹

    OdpovědětVymazat
  3. Také už se mně podařilo vypěstovat nové orchidejové miminko. Zatím se jim u mě daří, ale jen v době, kdy se netopí. Mám je na parapetu na okně, jako ty. Jenže teplo jim nesvědčí.Ty je máš moc krásné.

    OdpovědětVymazat
  4. To je krása nesmírná. Miluji orchideje, ale byly mi ukradeny. Možná si koupím nějakou malou aspoň pro potěchu duše.

    OdpovědětVymazat
  5. Ani jsem nevěděla, že máš takové krásné orchideje. Až zase někdy přijedu, tak se s nimi pochlubíš. Jsou krásné...

    OdpovědětVymazat
  6. Taky mám na okně dvě orchideje. Nějakou zvláštní péči jim nedávám a ony kvetou a kvetou :-). A Tobě taky ! :-)
    Klidnou neděli, Heli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko mě po přesazení nějak stávkují,když holky nepůjdou tak dostanou nožičky a půjdou.Moc krásně ti to kvete

    OdpovědětVymazat
  8. Ta oranžová barevná variace je parádní. Máš krásné květiny.

    OdpovědětVymazat
  9. Máš je moc krásné. Asi se jim u tebe daří. Já se také snažím, ale někdy to nevyjde.

    OdpovědětVymazat
  10. Krása. My máme doma jednu bílou. Ale už odkvetla.

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko, orchidejky ti nádherně kvetou.
    Oranžová je zvlášť zajímavá. ☺

    OdpovědětVymazat
  12. Vaše orchideje jsou tak krásné, jak si pamatuji, když jsme vás navštívili.
    (Poslal jsem ti e-mail. Omlouvám se, že už bylo tak pozdě.)

    OdpovědětVymazat
  13. Ty barvičky jsou okouzlující, a jistě vyžadují hodně pozornosti a péče.

    OdpovědětVymazat
  14. Orchideje ti kvetou nádherně, navíc jsou to krásné barvičky. Mně když rozkvetou, nikdy těch květů moc nemají, ale jsem vděčná i za ně ☺☺☺

    OdpovědětVymazat

Jarní pozdravení

Mám ráda jaro, léto i podzim. Zimu moc nemusím. Je mi zima, klouže to a málo svítí sluníčko a to je na mé psychice znát. Přestože dnešní slu...